Treninger

IK Grane Arendal Orientering har i dag treningstilbud til flere ulike grupper. Inndelingen er stort sett etter alder, men i overgangen mellom gruppene er inndelingen flytende. 

Fra intervall-treninga 30. oktober 2019

Når er neste trening?

I vinter er det treninger mandager og tirsdager.

Se i kalenderen vår – den viser tidspunkt og sted for hver trening. Du finner den i høyremargen på denne sida, evt nederst på sida dersom du bruker nettleser med en mindre skjerm.

Trening mandager

Treningene er på mandager fra kl. 18.00. Oppmøte er inne i Sør Amfi Arendal, på Myra (i forlengelsen av turnhallen, mot tennisbanene).

Opp til 11 år

1800-1900: trening inne på Sør Amfi.

Det blir ulike aktiviteter, mange med orienteringsbasert fokus.

11 – 13 år

1800-1900: trener ute til ca 1830 og inne på Sør Amfi etterpå. Det er mulig å bli med på styrketreninga til gruppa over etterpå.

Deler av treningen foregå utendørs. Vi deler i to grupper, de yngste 11-13, løper en kort løpetur for det meste i lysløypa, de over 14 løper 45 – 60 min med hodelykt på småstier og i terrenget.

Overgangene mellom aldersgruppene er fleksible. Alle over 11 må dermed ha treningstøy for både inne- og utetrening. Alle som skal løpe med den eldste gruppa må ha med hodelykt, de yngre kan gjerne ta med om dere har.

13 år og over, voksne inkludert

1800-1945: trener ute først – løping på terreng/sti med lykt frem til 1900. Deretter styrketrening inne på Sør Amfi fra ca 1910. Se info om innholdet over.

Fra ca klokka 19.10 blir det innendørs styrketrening for ungdommene (fra 14 år). Yngre søsken kan også være med på dette.

Ansvarlige

For de under 13 år: Ine, Lise, Sivert, Magnus og Geir Jonny Ringvoll (gjringvoll@gmail.com, 971 51 242).

For de over 13 år: Christine Mikkelsen, 996 10 075

Trening tirsdager: intervall

Intervalltrening for alle som ønsker å komme i bedre form hver tirsdag i tidsrommet 17.30 – ca 18.30 i lysløypa på Fevik.

Treningene passer for 13 + og foreldre og andre som ønsker en god kondisjonsøkt er hjertelig velkomne! Øktene legger opp sånn at de passer for ulike nivå.

Ansvarlig for treningen er Christine.