Vår-treninger

IK Grane Arendal Orientering har i dag treningstilbud til flere ulike grupper. Inndelingen er stort […]

IK Grane Arendal Orientering har i dag treningstilbud til flere ulike grupper. Inndelingen er stort sett etter alder, men i overgangen mellom gruppene er inndelingen flytende. 

Når er neste trening?

Fra og med 14. april til og med 16. juni 2020 er det stort sett hver tirsdag kl 1730, med noen få unntak (27. april og 4. mai er det mandag, ikke tirsdag). På treningene er vi utendørs, på ulike steder i og rundt Arendal.

Kalenderen vår viser også tidspunkt og sted for hver trening.

Treningsplan våren 2020

Nedenfor finner du treningsplan for våre to grupper. Merk at denne kan endre seg pga uforutsette ting, da vil vi legge ut informasjon på Facebook-gruppa og oppdatere kalenderen vår.

  • Rekrutter: de som er nybegynnere
  • Klubbtreningene: for de som er har litt erfaring og klubbens øvrige medlemmer

I vår-, sommer- og høstsesongen arrangerer vi o-tekniske treninger for alle aldersgrupper, med vanskelighetsgrad tilpasset de ulike nivåene;

  • N: Nybegynner
  • C: Øvet nybegynner
  • B: Middels krevende
  • A: Krevende

Tidspunkt og sted

Treningene er på tirsdager kl. 17.30-19.00, se kalenderen vår for oppmøtested.

Rekrutter: 8 – 12 år

De yngste har fokus på mye lek, høy fart og orientering på flere nivåer: N og C.

Utstyr: joggesko/o-sko (ikke støvler) og tøy som tåler å bli vått og møkkete.

Barn opp til 10 år må ha følge av en voksen på treningene.

Kontaktperson: Geir Jonny Ringvoll, 971 51 242

Ungdom og voksne

Vi har et variert opplegg med ulike treningsøvelser og har ulike vanskelighetsgrader.

Kontaktperson: Christine Mikkelsen, 996 10 075

Åpne o-tekniske treninger

Våre treninger er åpne for de som vil prøve seg og o-løpere fra andre klubber. Velkommen!

Ta gjerne kontakt på forhånd, dersom du er helt ny eller dere er en større gruppe. Da kan vi forberede oss ordentlig og ta imot dere på en god måte.

Det et er viktig å møte presis, siden vi ofte løper i samlet flokk innover i skogen, til starten på økta.